Rotskott...

Flashig rubrik idag lillmatte. *Suck*
 
Hur som helst, jag har nyligen kommit hem ifrån skogen, en snabbvisit med husse för att röja lite älgpass. Jag har sen hemkomsten varit på min vakt, tänk om dessa människor försöker att smuggla in mig i bilen igen? Då dör jag ju på allvar! Jag har bilfobi.
 
Men, dagen till ära så har jag haft lite skoj med Den Där Fega, han är ju lättlurad också. Matte släppte ut oss på mitten av dagen och gick sedan in, jag fick genast en snilleblixt. Folket har ju sagt åt Den Där Fega att inte bada, han följer lydigt dessa regler. Men jag tycker ju om att bråka, så jag talade om för honom att han skulle gå ner och bada, för det var ju ganska varmt och det skulle vara skönt att svalka av sig lite. Jag själv kunde ju inte gå eftersom jag satt fast på snöret (som att jag skulle blöta ner tassarna?!). Han tvekade och tyckte att det var en dum idé. Då fick jag ta till mina övertalningstaktiker.

- Men Fegis, det finns falukorvsfiskar i sjön! Skynda dig innan någon annan tar dem!
 
Som ett skott försvann han. Han kom tillbaka, dyngsur, och såg mig rulla runt på backen full i skratt. Som det kan gå när man tror på allt jag säger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0