Yrväder...

Den där lilla Baloo, honom har jag nu haft äran att träffa... jaa, ära och ära, jag träffade den lilla schäfervalpen och var tvungen att vara social.

Matte kidnappde mig, tvingade in mig i Den Gröna Blixten och fraktade ner mig till Matfors där Den Blonda Saken och Baloo höll till. Väldigt spännande, sa Baloo. Väldigt jobbigt, sa jag. Därefter så tog vi en promenad bland massa hästar, dels för att Baloo skulle lugna ner sig och dels för att ett A-barn som jag skulle få sola nosen.

Promenaden varade väl i en 20 minuter, sen pressade vi in oss i Den Blonda Sakens lägenhet, ja, alla 4, i den lilla lägenheten. Det gick väl ganska bra, jag kopplade av, la mig under bordet och tänkte sova, men icke sa Baloo. Han pressade sig in under bordet han också och skulle vara jobbig. Jag drog upp läppen och visade tänderna, han blev platt, jag kunde återgå till min skönhetssömn. (visserligen under ett bord, men ja ja...)

Efter en pratstund mellan lillmatte och Den Blonda Saken så traskade de iväg till balkongen, jag och Baloo fick följa med och väl där så blev han väldigt intesiv och på. Jag hade inget annat val än att leka med honom, döm inte ut mig!



Ja, jag är liten, men jag är en dam! Det är ursäktat. Jag är fortfarande äldre, jag är klokare, det gör mig bättre. Efter en liten brottningsmatch, som jag ärligt måste säga att jag vann, så lugnade han ner sig, och då var han väldigt söt. En lugn hund är en fin hund!





Ja, vad ska man säga egentligen? Det finns definitivt utrymme för förbättring Baloo, men det ska nog gå att göra hund av dig också, det kommer visserligen krävas tid, engagemang och tålamod, men det ska inte vara några problem. Trots att du gör det mesta på ditt sätt...


Kommentarer
Postat av: måns

Hej, fin blogg :)



kolla gärna http://muuns.blogg.se/ va gärna me i tävlingen :) tryck på nån av mina splix länkar så trycker jag på dina :)

2012-04-18 @ 06:42:47
URL: http://muuns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0