Sista dagen.

Japp, sista dagen på jakten för den här gången lyckades bli riktigt tråkig, och lång! Jag och husse vandrade till ett bakpass, där han satte sig i jakttornet och jag fick sitta på backen. Vi fick snart besök utav Zingo, vilket husse tyckte var väldigt onödigt.

Efter att han hade skickat iväg honom så började de regna, vilket inte var okej. Husse hoppade ner från tornet igen för att ge mig regnrocken, men det var väl onödigt tyckte jag, jag kunde ju sitta i tornet istället och spana! Tänkt och gjort, bra utsikt var de.

 

 

 

Efter några minuter så ropades de i radion att en älg var påskjuten, så vi blev omplacerade till ett annat pass, där älgen hade varit bara tre minuter tidigare. Folket fortsatte att leta efter älgen, och vi blev omplacerade ännu en gång till ett nytt pass. Där hade älgen varit bara en minut tidigare.

Jaa, tur är ju någonting man förtjänar, så jag vet inte vad jag och husse gjort för att oförtjäna den. Men, nu är man i alla fall hemma igen, med Råttan, Lurven och Den Där Fega. Ni får själv gissa vem som är vem.

 

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0