Attans!

Vi drar ut i skogen, tidigt på morgonen. Först måste vi sitta på ett tråkigt pass och vänta och vänta och vänta. Ingen älg. Så här tråkigt var de på passet (förstår ni att man kan vara så uttråkad och så vacker på samma gång???):

 

 

Men, efter en lång väntan, så hör man någonting spännande, då ser man ut så här:

 

 

Sedan får vi gå ifrån passet och jag får jaga själv, så jag drar iväg som ett skott. Hittar en stor älg med långa horn på huvet, den såg mumsig ut tänker jag och springer mot den och skäller, den springer såklart iväg och jag kutar efter. När jag har honom på 100 meters avstånd så ser jag husse som står 20 meter ifrån älgen. Älgen ser husse och drar iväg, fort som fan.

Bravo husse, jag gör allting rätt, och så saboterar du. Som du sa själv, du är en amatör, jag är ett A-barn.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0